[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21879   , 1403/02/31


آئین جشن شب یلدا دانشجویان در پردیس کشاورزی برگزار شد

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و با همکاری شورای صنفی دانشجویان، مراسم جشنی ویژه دانشجویان به مناسبت آئین شب یلدا در روز یکشنبه سوم دی ماه 1402 در سالن اجتماعات شهید خلوتی پردیس کشاورزی برگزار شد.
در ابن مراسم دکتر وکیل­ پور ضمن تبریک شب یلدا گفت: در شب یلدا  تنها یک دقیقه به مدت شب افزوده شده است و در سراسر جهان علاقمندان به فرهنگ ایرانی برای این یک دقیقه جشن بزرگی را برگزار می­ کنند. قدر دانستن این یک دقیقه به ما این یادآوری را دارد که لحظه به لحظه زندگی ما مهم است و باید تلاش کنیم همه لحظات زندگی­مان را همانند شب یلدا قدر بدانیم.
وی در ادامه ضمن قرائت غزلی از حافظ به نکات کلیدی آن اشاره کرد و افزود: مهمترین موضوع در غمگین بودن انسان و عمق غصه دار بودن فاصله آدمی با خدا است.
دکتر وکیل­ پور به دانشجویان توصیه کرد که کارهایشان را در طول زندگی و تحصیل خود به درستی انجام داده و نتیجه را به خدا واگذار نمایند که این موضوع نماد توکل است.
وی همچنین ضمن بیان سخنی از حضرت امام خمینی(ره) به این نکته تاکید کردند که حرف حق قدرت می­آورد و در ادامه آیه­ ای از قرآن را تلاوت نمود که : ( إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ) ، یعنی کسانی که در مسیر حق قرار گیرند و استقامت می کنند فرشتگان الهی (قدرت) پشتوانه آنها خواهند بود. 
دکتر وکیل­ پور در پایان در خصوص مسائل زیست دانشگاهی مسائلی را یادآور شد و دانشجویان را به تحمل دیگران در دانشگاه و خوابگاه رهنمون کرد.
برگزاری مسابقات مختلف و شاد دانشجویی همراه با اهدای جوایز به نفرات برگزیده از دیگر برنامه­ های این جشن بود. در پایان از مهمانان با تنقلات شب یلدا مانند لبو ، باقلا و شیرینی پذیرایی به عمل آمد.
لازم به ذکر است که اجرای این برنامه به عهده مهندس مهرداد آقایی و مهندس صغری حکیم ­پور بود.


07:39 - چهارشنبه 6 دی 1402    /    شماره خبر : 21879    /    تعداد نمايش خبر : 154