[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22027   , 1403/02/20


نشست صمیمانه رئیس دانشگاه با مدیران و کارکنان حوزه معاونت پژوهشی و فناوری برگزار شد

در ابتدای جلسه دکتر امیر عبداله زاده ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور رئیس دانشگاه، حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه را یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه کلیه فعالیت های پژوهشی از مرحله تولید علم تا کاربردی کردن آن پیگیری می شود. همکاران این معاونت هم در بخش سیاست گذاری و هم در بخش اجرایی فعالیت می کنند. طراحی، بهینه سازی و اصلاح فرایندها، نظارت و ارزیابی و در برخی موارد اجرای فرایندها توسط کارمندان این معاونت صورت می گیرد. اهمیت کار همکاران حوزه معاونت پژوهشی و فناوری بالاست. همچنین مشغله و بار اموری که به دوش می کشند، زیاد است.
وی افزود: به عنوان مثال همکاران ما در "مدیریت پژوهش و نوآوری" هر روز در حال بازنگری آئین نامه ها هستند و در کنار آن، فعالیت های دیگری مانند فرایند تأیید چاپ مقالات در این مدیریت انجام می شود. همچنبن کلیه امور مربوط به پژوهشگران پسا دکترا و مسائل مربوط به شرکت در سمینارها در این مدیریت پیگیری و اجرا می شود.
دکتر عبداله زاده اضافه کرد: در "مدیریت آزمایشگاه ها و عرصه های پژوهشی" همانگونه که در حال ساماندهی ۶۰۰ آزمایشگاه هستیم در کنار آن ثبت همه آزمایشگاه ها در سامانه انجام می شود. در این مدیریت بار کاری و حساسیت امور بالاست و مسائل مربوط به ایمنی آزمايشگاه ها و پیگیری آن بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی در ادامه گفت: در "مدیریت فناوری و پژوهش های کاربردی" در سال حدود ۱۳۰ قرارداد با خارج دانشگاه امضا می شود. کلیه امور مربوط به این قراردادها در این مدیریت صورت می گیرد. علاوه بر امور جاری، راه اندازی کمیته های بازاریابی نیز در حال پیگیری است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اظهار داشت: در "مرکز نشر آثار علمی" بهینه سازی فرایندها در حال انجام است. در حوزه کتاب و نشریه، از مرحله پذیرش تا چاپ ، در زمینه داوری ها، نمایه سازی نشریات فعالیت های بسیار ی صورت می گیرد. در این مدیریت نیز علاوه بر طراحی و بهینه سازی فرایندها برخی امور هم اجرایی است.
دکتر عبداله زاده در خصوص "مدیریت منابع علمی و کتابخانه" تصریح کرد: سرویس های بسیار زیادی به دانشجویان  داخل و خارج دانشگاه توسط کتابخانه ارائه می شود. در یک سال گذشته برای استفاده از رساله های دکترای 65 هزار و 500 مرتبه به سامانه پارسه دانشگاه تربت مدرس مراجعه شده است و در این خصوص دارای رتبه اول در کشور هستیم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خاطرنشان ساخت: از زحمات همکاران مختلف در مدیریت های زیرمجموعه قدردانی می کنم که با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که وجود دارد، در راستای ارتقای دانشگاه تلاش می کنند. به دلیل اهمیت حوزه پژوهشی، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه به توجه بیشتری نیاز دارد. برخی از معاونت های دیگر، از زیرساخت های بهتری نسبت به معاونت پژوهشی برخوردارند. کمبود فضای کالبدی، متفرق بودن مدیریت ها و پرسنل این معاونت و کمبود نیروی انسانی از جمله مهم ترین دغدغه های موجود است.
دکتر عبداله زاده تأکید کرد: انتظار داریم اگر به معاونت پژوهشی و فناوری توجه بیشتر نمی شود حداقل کمتر از واحدهای دیگر هم دیده نشود و با در نظر گرفتن اهمیت آن و اثربخشی حوزه پژوهش و فناوری برای دانشگاه و کشور، به آن توجه ویژه بشود.
در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از مدیریت های حوزه معاونت به بیان دغدغه ها، مطالبات و نقطه نظرات خود از جمله؛ درخواست دریافت اضافه کار تشویقی، سختی کار و بهره وری به دلیل حجم بالای فعالیت ها در این معاونت، اختصاص درصدی از درآمدهای حوزه به کارکنان، کمبود فضای کالبدی و تجهیزات، به روز رسانی تجهیزات، روز آمد کردن منابع کتابخانه، استقرار چارت جدید، تبدیل وضعیت استخدامی، نبود امکانات رفاهی، مهدکودک، ارائه خدمات تخصصی درمانی در مرکز بهداشت، تسهیلات و وام های بانک، کلاس های آموزش کارکنان، بن خرید و سبد معیشتی، مسکن کارکنان و توجه به جذب نیروی انسانی و انتقال تجربیات قبل از بازنشسته شدن همکاران باسابقه پرداختند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر فرهاد دانشجو ضمن قدردانی از زحمات کلیه کارکنان معاونت گفت: نکاتی که توسط شما همکاران علاقمند و مؤثر مطرح شد را یادداشت کرده و با دقت مطالعه می کنم و به دنبال راهکار برای مواردی که حل و فصل آن ها امکان پذیر است، خواهم بود.
رئیس دانشگاه یادآور شد: زحمات همکاران در معاونت پژوهشی و فناوری، سایر معاونت ها و دانشکده ها با عث شده است که با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، رتبه علمی دانشگاه رشد خوبی داشته باشد و در اغلب نظام های رتبه بندی معتبر جهانی، جایگاه دانشگاه ارتقاء یافته است. این رشد و تعالی بدون تلاش اساتید، دانشجویان، همکاران و مسئولان دانشگاه امکان پذیر نیست. ارتقاء دانشگاه در بستری صورت گرفته است که این بستر توسط رؤسا، معاونین، مدیران و همکاران قبلی ایجاد شده و توسط دیگران استمرار یافته است. این توفیقات علمی و کاری، پایه ای دارد. اگر این تلاش و استمرار حاکم نبود، این موفقیت ها به دست نمی آمد. من به نوبه ی خود از همه ی مسئولین و همکاران قبلی و فعلی قدردانی می کنم.
دکتر دانشجو در ادامه توضیحاتی در خصوص وضعیت پروژه مسکن دانشگاهیان ارائه کرد و افزود: این پروژه کار بزرگی است و باید صبور باشید. با توکل و توسل به دور از یأس و نا امیدی در کنار یکدیگر مشکلات را حل می کنیم. دانشگاه تربیت مدرس بهترین کارمندان را دارد که در کنار هم برای ارتقای یکدیگر و دانشگاه تلاش می کنند.
وی تأکید کرد: برخی برای ایجاد ناامیدی، نکات مثبت و موفقیت ها را پنهان می کنند. در حالیکه که باید نکات مثبت و منفی را در کنار یکدیگر دید و نکات مثبت را نهادینه کرد و نکات منفی را اصلاح نمود. این اصلاح به سمت ساختن، اعتلاء و ارتقای کشور و سعادت بشریت است.
دکتر دانشجو در پایان با بیان این مهم که دانشگاه فضای فکر، اندیشه، تبیین نظرات، تبادل آراء و استدلال علمی است، "آزادی" را محدود به آزادی پوشش که بخش کوچکی از آزادی است ندانست و از آزادی عقیده، آزادی فعل و آزادی عمل نام برد.


13:51 - سه شنبه 19 دی 1402    /    شماره خبر : 22027    /    تعداد نمايش خبر : 311