[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22398   , 1403/02/20


جشن بزرگ اعیاد شعبانیه، میلاد حضرت ابوالفضل‌‌(ع) و روز جانباز برگزار شد

در این مراسم که با حضور رییس و هیات رییسه دانشگاه،‌ جمعی از جانبازان گرانقدر دانشگاه، مدیران، کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد، دکتر حسین محسن پور، مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دفتر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه اظهار داشت: واحد شاهد و ایثارگر امور سه دسته از دانشگاهیان را در دانشگاه پیگیری می‌کند که شامل اساتید، دانشجویان و یاوران علمی یا کارمندان ایثارگر، شهدا و یا خانواده آنان است که ساختار جدید آن در زمان مدیریت دکتر دانشجو و زیر نظر مستقیم ایشان شکل گرفته و با حمایت‌های ایشان تمام اقدامات این واحد با جدیت و کیفیت بالا پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یک سوم نیروی انسانی دانشگاه، گروه ایثارگران هستند خاطر نشان کرد: در مجموع حدود ۳ هزار نفر در دانشگاه تحت مدیریت واحد امور شاهد و ایثارگر هستند که ۵۰۷ نفر آنها ایثارگران، فرزندان شهدا، پدران و مادران جانبازان، رزمندگان و فرزندان این گروه را شامل می‌شوند.
دکتر محسن پور با بیان اینکه مطالبات کارکنان تحت عنوان «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در سه محور مورد پیگیری قرار می‌گیرد افزود: خدمات به کارکنان ایثارگر در سه بخش؛ بهداشت، درمان و سلامت، تسهیلات رفاهی و حقوق استخدامی و اردوهای فرهنگی صورت می‌گیرد که به طور نمونه در بخش بهداشت و درمان، ۱۰۰ درصد هزینه سلامت جانبازان با کمک دانشگاه پرداخت می‌شود.
وی درباره صندوق رفاهی امور ایثارگران گفت: برای نخستین بار در سال ۸۷ در دانشگاه تربیت مدرس صندوق رفاه امور شهدا و ایثارگران توسط دکتر دانشجو ایجاد شد که در هیچ دانشگاهی این اقدام صورت نگرفته بود و این صندوق تاکنون در حال ارائه تسهیلات به ایثارگران است به طوریکه تا کنون با مبلغ ۷و نیم میلیارد تومان برای ۱۱۰۰ نفر تسهیلات رفاهی فراهم شده است.
دکتر محسن پور در زمینه ارائه خدمات حقوقی و استخدامی نیز به ارتقا تحصیلی، شغلی و رتبه کارکنان ایثارگر اشاره کرد.
مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه با اشاره به برگزاری اردوهای فرهنگی در این حوزه، از برگزاری اردوهای درون شهری و درون سازمانی خبر داد و تصریح کرد:اردوهای راهیان نور که به همت مدیریت امور شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار می شود اردوی بازدید از مناطق جنگی نیست بلکه اردوی راهیان نور درون شهری و درون سازمانی برای دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و فرهیختگان انقلاب با حضور کارکنان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی است که خوشبختانه اثرات خوبی داشته و امیدواریم به عنوان الگو و نمونه ای برای سایر دانشگاه‌ها باشد.
حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با حضور در این مراسم با اشاره به مطالب و آیات قرآنی در وصف جانبازان خاطر نشان کرد: خداوند در یک آیه به طور مستقیم و چندین آیه به صورت غیر مستقیم به مقام و جایگاه جانبازان اشاره کرده و برای آنان اجر عظیم در نظر گرفته است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شأن و منزلت جانبازان اظهار داشت: جانبازان مصداق صبر و استقامت هستند و ما نمی‌توانیم آنقدر که باید و شاید حق مطلب را برای این عزیزان ادا کنیم.
وی در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشن، از روحیه جهادی و نگاه حمایتگر دکتر دانشجو از جریان انقلاب و فرزندان جانبازان و شهدا تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه مراسم دکتر دانشجو رییس دانشگاه ضمن تبریک اعیاد پر برکت شعبانیه و حسن تقارن آن با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقاومت و مبارزه مردم فلسطین مربوط به سال های 1947 و 1948 میلادی است زمانی که شبه نظامیان اسراییلی به فلسطین حمله کردند و با کمک انگلیس، فلسطین را به اشغال خود درآوردند  از آن روز هزاران نفر شهید شده اند و طی 12 ماه اخیر منتهی به آخرین حمله در نواز غره، ‌28  هزار نفر از مردم فلسطین به مقام شهادت نائل  شدند . حمله اخیر حماس و طوفان الاقصی، آه مردم فلسطین بود که از دست حماس بیرون آمد و دنیار را بیدار کرد و مردم جهان با جنایات رژیم صهیونیستی آشنا شدند.
وی افزود: برگ دیگری از تاریخ در حال ورق خوردن است و نظام جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است و در این میان هر کشوری جایگاه خود را در نظام جدید مشخص می کند و ایران نیز در این نظم جدید جهانی به عنوان پایتخت و امپراطوری مقاومت ایفای نقش خواهد کرد . تا شکل گیری کامل نظم جدید جهانی طی چند سال آینده،‌ دنیا با سربالایی ها و سراشیبی های زیادی مواجه خواهد بود و هیچ کشوری از آن مستثنی نیست.
دکتر دانشجو گفت: شناخت حق و باطل در حال حاضر کار دشواری نیست و در یک طرف رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و در طرف دیگر آزادگان جهان و نیروهای مقاومت قرار دارند .
رییس دانشگاه یادآور شد: در واقعه کربلا عده ای امام حسین (ع) را یاری نکردند و پس از شهادت ایشان و یارانشان به انتقام برخاستند که دیگر فایده ای نداشت و گاه همراهی در یک برهه ای از تاریخ ممکن است تاریخ را عوض کند و این بصیرت و شناخت درست زمان و مکان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات خاطر نشان کرد: ما در برهه حساس و مهم تاریخی قرار داریم و عدم شرکت در انتخابات باعث طمع دشمنان خواهد شد و قطعا حضور پرشور مردم در انتخابات و پشتوانه مردمی، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و فشارهای بین المللی بر کشور کاهش می یابد.
دکتر دانشجو با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات پیش رو تصریح کرد: حضور در این انتخابات آینده ای روشن را برای ایران در پی خواهد بود و همه ما برای حمایت از ایران و اسلام باید در این انتخابات شرکت کنیم.
در انتهای این مراسم با حضور رییس دانشگاه از کتاب «بچه بازارچه»،نوشته حمید قاسمی دانشجوی جانباز دکتری دانشگاه تربیت مدرس رونمایی شد.
اجرای حرکات رزمی از سوی گروه 'مردان بی ادعا ' (‌از رزمندگان عملیات خان طومان سوریه)‌، اجرای سرود و پخش نماهنگ، مسابقه و ادای احترام و حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.


 


14:35 - سه شنبه 24 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22398    /    تعداد نمايش خبر : 345