[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22408   , 1403/02/20


پیام تبریک رییس دانشگاه به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه


در پیام رییس دانشگاه آمده است:



بسمه تعالی 



«وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ» 



سوره انفال - آیه ۶۰



شعبان، ماه پر فضیلت الهی و ماه سرشار از معنویت، شادی، نشاط و سرور و عید مومنان است. حلول مبارک این ماه در سال جاری در تقارن با جشن ملی 22 بهمن و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفت که جهانیان بار دیگر حماسه حضور و اعلام بیعت ملت با آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی را نظاره‌گر بودند. سوم شعبان، عید تولد پر برکت پاسدار حریم اسلام ناب محمدی (ص) و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا... الحسین (ع) است؛ روزی که به پاس تلاش‌های خالصانه پاسداران اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حافظان امنیت، حرم و حریم وطن اسلامی‌مان ایران به نام «روز پاسدار» مزین شده است. چهارم این ماه سالروز میلاد با سعادت اسوه ایثار، شجاعت، فداکاری و وفاداری و علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که به پاس از خودگذشتگی، رشادت‌ها و فداکاری‌های جانبازان عرصه دفاع از اسلام، وطن، جان، مال و ناموس ایران و ایرانی، «روز جانباز» نامگذاری شده است. پنجم شعبان، ولادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام سجاد (ع)، زینت بندگان پاک سیرت و پیام‌آور و صدای رسای کربلا است. یازدهم شعبان، میلاد حضرت علی اکبر (ع) جوان کربلا و اسوه دلاوری و شجاعت است و «روز جوان» نامگذاری شده است. نیمه ماه شعبان نیز ولادت سرشار از نور و سرور امام مهدی (عج) و روز و مظهر امید و امیدواری نسبت به ظهور منجی عالم بشریت، برچیده شدن بساط ظلم و جور ظالمان و تحقق آینده‌‌ای مطلوب توام با برقراری کامل عدالت برای جهانیان است. همه این مناسبت‌ها و فضلیت‌های کم‌نظیر، ماه معنوی شعبان را «عیدِ اولیاء‌ا...» کرده است



به رسم ادب، اعتقاد و ارادت قلبی به آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و اهل بیت (ع)، به پاس ارزانی نعمات خداوند متعال و برکات معنوی ماه شعبان، به رسم قدردانی از ایثار، شجاعت و فداکاری‌های پاسداران و جانبازان، و برای تکریم جوانان پر تلاش ایرانی به ویژه جوانان دانشجو و دانشمند، حلول ماه سراسر عید و سرور شعبان را خدمت همه مسلمانان جهان به ویژه ایرانیان عزیز و جامعه گرانقدر دانشگاه تربیت مدرس تبریک و شادباش عرض می‌کنم و خاضعانه و خاشعانه از خداوند متعال توفیق بهره‌گیری همه عزیزان از برکات این ماه با عظمت را خواستارم.     



دکتر فرهاد دانشجو

رئیس دانشگاه تربیت مدرس

25 بهمن 1402



 



          



 



14:56 - چهارشنبه 25 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22408    /    تعداد نمايش خبر : 355