[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22436   , 1403/02/20


دکتر محسن رضایی: انتخابات پیش‌رو تاثیر بسزایی بر روابط ایران با غرب آسیا دارد

در ابتدای این نشست دکتر محسن رضایی با اشاره به اینکه در ایران گاهی بین رویدادهای داخلی و خارجی هم‌راستایی وجود دارد اظهار داشت: دراین راستا گاهی بین منافع ملی ایران در داخل و بیرون از مرزها، هم راستایی و تعارض وجود دارد.  دلیل این است که ایران هم در داخل دارای اهداف راهبردی است، هم در خارج از مرزها و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران موجب این شرایط شده است. مردم ما ذهنشان بیشتر درگیر مسائل داخلی مثل تورم، گرانی و مسائل اقتصادی موجود است و از یک حادثه بسیار پر منفعت غفلت دارند حتی نخبگان ما نیز تا حدودی همینگونه هستند.
وی با تاکید بر اینکه امروز غرب اسیا تعیین سرنوشت می‌شود خاطرنشان کرد: خصوصا بعد از حادثه غزه رقابت بین کشورها ایجاد شده و ایران صندلی خودش را بین ملت ها به ویژه در غرب آسیا پیدا کرده است و باید آن را تثبیت کند. امروز یک رویداد در غرب اسیا رخ می دهد و ربطش به انتخابات این است که جوامع بین الملل می‌خواهند ببینند بعد 45 سال مردم هنوز با این حکومت هستند یا خیر؟ این مساله به عقیده من بسیار مهم است اگر امریکا و اروپا بعد 45 سال و همه تلاش هایی که کردند از تحریم اقتصادی، جنگ، ترور و ... ببینند باز هم ملت ایران پشت سر حکومت مقتدر جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و این حکومت دارای پششتوانه مردمی است، وقتشان را تلف نمی‌کند و با دیدن این قدرت، راه عاقلانه ای در پیش می‌گیرند.
دکتر رضایی ادامه داد:  این انتخابات می تواند نقش بسزایی بر روابط بین المللی ایران و ایجاد نظم جدید که در غرب آسیا در حال شکل گیری است ایفا نماید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور مردم در انتخابات دو منفعت دارد ؛ یکی برای اداره داخل کشور و یکی جایگاه بین المللی ایران، پس فوق العاده مشارکت مردم مهم است‌ البته انتخاب افراد متخصص برای ورود به مجلس نیز مهم است و نخبگان باید به مردم در انتخاب صحیح افراد کمک نمایند.


 


14:13 - يکشنبه 29 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22436    /    تعداد نمايش خبر : 351