[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22458   , 1403/02/20


مدیر کل سیاسی وزارت کشور: دانشگاه نقش مهمی در ایجاد شعور انتخاباتی و رأی آگاهانه مردم خواهد داشت

دکتر مرادی مدیر کل سیاسی وزارت کشور در حاشیه نشست خبری 'انتخابات، دانشگاه و مشارکت ' که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اقدام مثبت دانشگاه تربیت مدرس در برگزاری این جلسه اظهار داشت: ستاد انتخابات وزارت کشور، خط مقدم اجرای انتخابات و دانشگاه نیز خط مقدم علم و اندیشه است و کنار هم گذاشتن این دو مقوله بسیار مهم است و اثران خوبی را به همراه خواهد داشت .
وی با تاکید بر اهمیت مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات تصریح کرد: مشارکت آگاهانه در انتخابات، بسیار حائز اهمیت است و دانشگاه نهادی است که می تواند به عنوان پیشرو در این امر و یک الگوی جدید، علاوه بر شور انتخاباتی بر شعور انتخاباتی نیز بیفزاید و قطعا افزایش رأی آگاهانه مردم،‌ افزایش مشارکت را نیز در پی خواهد داشت.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری 'انتخابات، دانشگاه و مشارکت ' ‌عنوان کرد: فرصت گفت‌وگو، موجب ارتقای همدلی اجتماعی می شود و تمرین مستمری است که باید مرتب در این زمینه برای رشد و تعالی فرهنگ همبستگی ملی حرکت کنیم.
مرادی با اشاره به اینکه نهاد دانشگاه در این بین نقش محوری دارد، گفت: مهم ترین شخصیت حقوقی و صلاحیت دار برای گفت و گو دانشگاه است. برای گفت و گو بر سر چالش های پیش روی مردم، حکمرانی و یافتن راه حل، هیچ جایی بیش از دانشگاه برای تمرکز روی ایده ها و برنامه ها صاحب صلاحیت نیست.
او خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نماد پیوند میان میز و میدان است. از دوگانه هایی که قبلا ساخته می شد که مدیر یا باید میدانی باشد یا بروکراتیک گذر کرده ایم و دانشگاه می تواند کنار دولت قرار بگیرد.
مرادی افزود: در این انتخابات مشارکت دانشگاهیان را به شکل ملموس داریم؛ هزار و ۱۳۶ نفر از کاندیداهای انتخابات، اساتید دانشگاه هستند و هزار و ۱۰۷ فرهنگی هم داوطلب شدند. ظرفیت علمی دانشگاه به سرعت می تواند به ظرفیت حکمرانی کشور تبدیل شود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور ببان کرد: علی رغم تفاوت های نسلی همچنان در نظرسنجی ها بیشترین شخصیت هایی که جامعه به آن‌ها اعتماد دارند اساتید و دانشگاهیان هستند.قانون انتخابات مجلس که مرداد ماه مصوب شد، فضای سیاسی کشور را باز کرد. قانون نظارت و شفافیت در این دوره از انتخابات هم احساس اعتماد بیشتری ایجاد کرد.


15:05 - سه شنبه 1 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22458    /    تعداد نمايش خبر : 280