[ Print ]  [ Close ]

http://sci.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22549   , 1403/02/19


دیدار رئیس دانشگاه تربیت مدرس با رایزن علمی ایران در چین

دکتر فرهاد دانشجو رئیس و دکتر عبدالامیر علامه مدیر روابط علمی بین المللی دانشگاه روز شنبه 12 اسفند 1402 در نشستی با دکتر اسماعیل مهریار، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در چین دیدار و تبادل نظر کردند.
در این جلسه دکتر دانشجو پس از عرض خیر مقدم، ظرفیت ها و حوزه های مهمی که دانشگاه تربیت مدرس می تواند در آن با دانشگاه ها و مؤسسات چین همکاری نماید را برشمرد. وی از اعلام  آمادگی دانشگاه تربیت ‌مدرس برای همکاری در زمینه‌هایی مانند معدن و صنعت، زبان و ادبیات فارسی، زبان چینی، فناوری نانو و جنگل داری خبر داد و همچنین موضوع استفاده از خط اعتباری برای تجهیز آزمایشگاه ها و خرید مواد و تجهیزات از طریق چین را مطرح نمود.
در این نشست دکتر مهریار نیز گزارشی از فعالیت های رایزنی علمی ایران در کشور چین ارائه کرد و برای کمک به گسترش روابط علمی بین المللی دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه ها و مؤسسات چین اعلام آمادگی نمود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه های چین که با دانشگاه تربیت مدرس دارای تفاهم نامه همکاری هستند، بسیار پیگیر و علاقمند به اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه ها می باشند و همکاری‌های علمی با دانشگاه تربیت مدرس را حائز اهمیت می دانند.
در ادامه دکتر مهریار آمادگی رایزنی علمی ایران در کشور چین را برای تسهیل در روند امور مربوط به تبادل استاد و دانشجو و سفر هیأت­ های دانشگاهی بین دو کشور اعلام کرد. همچنین بر اجرایی کردن تفاهم نامه به خصوص تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری نانو در پکن، دانشگاه جنگل داری پکن و برگزاری دوره های زبان و ادبیات فارسی تأکید نمود.
در پایان رایزن ایران در چین گفت: اقداماتی برای تجهیز و تأمین مواد آزمایشگاهی مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت چین صورت گرفته است که همه دانشگاه ها بتوانند از این طرح بهره‌مند گردند.


13:11 - دوشنبه 14 اسفند 1402    /    شماره خبر : 22549    /    تعداد نمايش خبر : 164